Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Σκάφος με καύσιμο τον... ήλιο


Εχει μήκος 15 μέτρα, διαθέτει ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται μέσω φωτοβολταϊκών που υπάρχουν στην οροφή του και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 5-7 κόμβων
Ο «Μάρβιν ο Αρειανός» έγινε σκάφος καταμαράν. Εχει οικολογική συνείδηση και χρειάζεται μόνο τον ήλιο για να συνοδεύσει τους επιβάτες του σε οικονομικά προσιτές κρουαζιέρες στην ανοιχτή θάλασσα.
Ο συνδυασμός ηλεκτρικού και ντίζελ κινητήρα μπορεί να εξασφαλίσει συνολική αυτονομία 487 ναυτικών μιλίων, με κατανάλωση 400 λίτρων καυσίμου
Ο συνδυασμός ηλεκτρικού και ντίζελ κινητήρα μπορεί να εξασφαλίσει συνολική αυτονομία 487 ναυτικών μιλίων, με κατανάλωση 400 λίτρων καυσίμου
Πρωτοποριακό δημιούργημα δύο Θεσσαλονικιών αρχιτεκτόνων, ο Μάρβιν υπάρχει προς το παρόν μόνο σε μορφή σχεδίου, όπως το διάσημο «εξωγήινο» καρτούν, στο οποίο οφείλει το όνομά του. Σύντομα, όμως, ευελπιστεί να πάρει «σάρκα και οστά» και να δοκιμάσει την αλμύρα της θάλασσας, εγκαινιάζοντας μια τρίτη κατηγορία σκαφών αναψυχής.......

«Εχουμε έρθει σε συμφωνία με ναυπηγείο παγκόσμιας εμβέλειας για να προωθήσουμε την κατασκευή του σκάφους», λένε οι δημιουργοί του Π. Βούλγαρης και Μ. Βήκα
«Εχουμε έρθει σε συμφωνία με ναυπηγείο παγκόσμιας εμβέλειας για να προωθήσουμε την κατασκευή του σκάφους», λένε οι δημιουργοί του Π. Βούλγαρης και Μ. Βήκα
«Είναι ένα σκάφος που βρίσκεται ανάμεσα στα ιστιοπλοϊκά και στα μηχανοκίνητα. Είναι φιλικό προς το περιβάλλον όπως τα ιστιοπλοϊκά, αλλά κινείται πολύ πιο γρήγορα απ' αυτά, ενώ προσφέρει στους επιβάτες την άνεση ενός μηχανοκίνητου σκάφους», λέει στο «Εθνος» ο ένας από τους δύο δημιουργούς του, αρχιτέκτονας Πάνος Βούλγαρης.
Το τύπου καταμαράν σκάφος έχει μήκος 15 μέτρα και διαθέτει δύο κινητήρες, έναν ηλεκτρικό και έναν ντίζελ. Ο ηλεκτρικός τροφοδοτείται από τον ήλιο, μέσω των φωτοβολταϊκών πάνελ που επενδύουν την οροφή του σκάφους, ενώ εναλλακτικά μπορούν να φορτιστούν και με ηλεκτρικό ρεύμα.
Με αυτόν, ο «Μάρβιν» μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 5 ως 7 κόμβων και να διανύσει απόσταση 30 ναυτικών μιλίων χωρίς νέα τροφοδότηση (σε περίπτωση μη ηλιοφάνειας). Ο πετρελαιοκινητήρας μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά σε τέτοιες περιπτώσεις, ή για να αυξήσει την ταχύτητα του σκάφους σε περίπτωση ανάγκη (π.χ. μια καταιγίδα).
Ο Π. Βούλγαρης και η συνεργάτιδά του, Μαρία Μαλινδρέτου - Βήκα, αρχιτέκτονες στην εταιρεία Mal-Vi Architects της Θεσσαλονίκης, σχεδίασαν τον «Μάρβιν» με αφορμή διδακτορική διατριβή της δεύτερης στην αρχιτεκτονική σκαφών και πλοίων.
Το σχέδιο ολοκληρώθηκε πριν από ένα χρόνο και έχει καταχωρισθεί ως πατέντα στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας. Τον περασμένο Σεπτέμβριο παρουσιάστηκε στη μεγάλη διεθνή έκθεση σκαφών του Μονακό, όπου προσέλκυσε το ενδιαφέρον των ειδικών.
«Δεχτήκαμε προτάσεις από τρία μεγάλα ναυπηγεία παγκόσμιας εμβέλειας και έχουμε έρθει σε συμφωνία με ένα απ' αυτά, που εδρεύει στην Αγγλία, για να προωθήσουμε την κατασκευή του», ανέφερε ο κ. Βούλγαρης.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ
«Πράσινη» άνεση
Στη σχεδιαστική του μορφή, ο «Μάρβιν» διαθέτει τέσσερις καμπίνες, αλλά, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις ανάγκες του υποψήφιου αγοραστή. Επίσης, θα μπορούσε να δρομολογηθεί και σε πλωτούς ποταμούς, για τουριστικούς σκοπούς.
Το κόστος απόκτησης του οικολογικού σκάφους εκτιμάται ότι δεν θα ξεπερνά κατά πολύ αυτό ενός συμβατικού μηχανοκίνητου, αυτού του μεγέθους, που κυμαίνεται μεταξύ 1 και 1,3 εκατομμυρίων ευρώ.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ
ethnos