Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Η Sony αποκαλύπτει το PlayStation Portable 2 / NGP!


Πέρασαν κιόλας ήδη έξι χρόνια από την πρώτη απόπειρα εισόδου της Sony στην «αρένα» της φορητής ψυχαγωγίας, με την παιχνιδοκονσόλα PlayStation Portable, εν συντομία PSP. Ο τομέας του «παιχνιδίζειν» (gaming) εν κινήσει, δεν είναι νέος: υπάρχει περί τα 30 ολόκληρα χρόνια, φυσικά ξεκινώντας σε μαζική μορφή από την εταιρεία Nintendo με τα φορητά συστήματα «Game & Watch» των αρχών της δεκαετίας των ’80s, συνεχίζοντας το 1989 με το Nintendo GameBoy, έως σήμερα με το Nintendo DS (και τις λοιπές εκδόσεις του) και τη νέα κονσόλα Nintendo 3DS (η πρώτη 3D άνευ γυαλιών φορητή συσκευή).... 



Παρόλο που προ έξι ετών το PSP της Sony ήταν πολλά υποσχόμενο, τελικά ο κακός χειρισμός της Sony σε σημεία όπως (μεταξύ άλλων) η έλλειψη «ταυτότητας» (κεντρική ιδέα – πόλος έλξης χρηστών), έλλειψη εναγκαλισμού των κοινωνικών υπηρεσιών και ιστοσελίδων, ελλιπής επικοινωνία μεταξύ χρηστών (online community), είχαν ως αποτέλεσμα να μην μπορέσει να ξεπεράσει την συντριπτική για τον ανταγωνισμό πορεία της αντίπαλης Nintendo.



Φυσικά, μην ξεχνάμε πως από το 2007, εισήλθε στην «αρένα» και η Apple με την πλατφόρμα των τηλεφώνων iPhone, ανατρέποντας και φουρτουνιάζοντας τα νερά της βιομηχανίας, υπέρ της σαφώς. Έτσι, έφτασε η χρονική στιγμή κατά τη Sony, που ο κόσμος είναι έτοιμος να υποδεχθεί την ανακοίνωση του νέου εγχειρήματος της εταιρείας: το νέο PlayStation Portable 2 ή όπως κωδικοποιημένα το ονομάζει προσωρινά η εταιρεία «Next Generation Portable» (NGP) είναι γεγονός.



Εξωτερικά το design φέρνει αρκετά στη σχεδίαση του προγενέστερου μοντέλου, όμως πλέον το νέο μηχάνημα διαθέτει δύο κανονικούς μοχλούς (και όχι «τύπου μοχλού») joystick, εκτός των κλασικών κουμπιών της πλατφόρμας PSP. Η οθόνη έχει μεγαλώσει, φτάνοντας τις 5 ίντσες, είναι τεχνολογίας OLED προσφέροντας έτσι μεγάλες γωνίες θέασης και έχει ανάλυση 960x544, τετραπλάσια σε σχέση με του PSP. Επίσης, η οθόνη είναι αφής, όπως και ολόκληρο το πλαίσιο της από την πίσω μεριά του PSP2/NGP, στην ουσία δηλαδή έχουμε δύο επιφάνειες αφής.



Συνδυάζοντας τα παραπάνω, μαζί με τους έξι αισθητήρες (3-αξόνων γυροσκόπιο, 3-αξόνων επιταχυνσιόμετρο), την ηλεκτρονική πυξίδα επίσης 3-αξόνων και το ενσωματωμένο GPS, οι τρόποι που μπορεί να «επικοινωνήσει» ένας τίτλος με τον χρήστη κυριολεκτικά μεταμορφώνονται – αρκεί βέβαια οι ομάδες ανάπτυξης παιχνιδιών / εφαρμογών να εκμεταλλευτούν αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά.



Μια και μιλάμε για τεχνικά χαρακτηριστικά, ας πάμε στα «ενδότερα» του PSP2/NGP που είναι και το «ζουμί» της υπόθεσης. Η νέα φορητή συσκευή της Sony αποδεικνύεται «τέρας δύναμης»: κεντρικός επεξεργαστής 4 πυρήνων (ARM Cortex A9) μαζί με έναν επεξεργαστή γραφικών και αυτός με 4 πυρήνες (SGX543MP4+), με απλά λόγια το πιο δυνατό φορητό σύστημα που έχει ανακοινωθεί μέχρι σήμερα παγκοσμίως. Κατά πολλούς προγραμματιστές της βιομηχανίας που ήδη έχουν τις πρώτες συσκευές στα εργαστήριά τους, η αποδιδόμενη «δύναμη» (ποιότητα και ταχύτητα γραφικών) είναι σχεδόν στα επίπεδα του Playstation 3!



Παράλληλα, διατίθενται δύο κάμερες (χωρίς να αναφέρονται τα MPixel) μία μπροστά και μία πίσω, στερεοφωνικά ηχεία και μικρόφωνο, ασύρματες τεχνολογίες Wi-Fi b/g/n, 3G (δεν αναφέρθηκε δυνατότητα όμως τηλεφωνικών κλήσεων, παρά μόνο αποστολή / λήψη δεδομένων) και Bluetooth 2.1+EDR. Ως αποθηκευτικό μέσο, θα χρησιμοποιείται κάρτα μνήμης (το δισκάκι UMD που χρησιμοποιούσε το πρώτο PSP ευτυχώς «μας άφησε χρόνους»).



Το περιβάλλον που θα αντικρίζει ο χρήστης, όταν ανάβει το PSP2 / NGP, ονομάζεται «LiveArea» - ένας ψηφιακός «κόσμος» μέσω του οποίου θα μπορεί να παίζει τα παιχνίδια και να εκμεταλλεύεται πληθώρα διαδικτυακών λειτουργιών (π.χ. αν υπάρχουν στην περιοχή του άλλοι χρήστες PSP2, τι τίτλους παίζουν, τα στοιχεία τους και τις προτιμήσεις τους) – η ίδια η Sony άλλωστε θεωρεί πως το νέο φορητό της σύστημα έχει πέντε πόλους έλξης: Επαναστατικό Περιβάλλον Χρήσης, Ψυχαγωγία κατά Περιοχή (Location-based Entertainment), Κοινωνική Δικτύωση, Σύγκλιση Αληθινής και Εικονικής / Επαυξημένης Πραγματικότητας (Real / Augmented Reality).



Αυτό, βέβαια, που μένει είναι το κατά πόσο θα εκμεταλλευτούν οι εταιρείες παραγωγής τίτλων (αλλά και τα εσωτερικά στούντιο της Sony) το παραπάνω «όραμα» που θέλει η εταιρεία να προσφέρει μέσω του PSP2/NGP. Η επίσημη έλευση στα ράφια των καταστημάτων, πάντα κατά τη Sony, είναι η ερχόμενη εορταστική περίοδος, δηλαδή μεταξύ Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2011, χωρίς να γίνεται απολύτως καμία αναφορά για τιμή ή συγκεκριμένη ημερομηνία. Ας ευχηθούμε, λοιπόν, τα καλύτερα για τη δεύτερη προσπάθεια της Sony στην αρένα της φορητής ψυχαγωγίας, η οποία αναμένεται να αντιμετωπίσει ισχυρό ανταγωνισμό (Nintendo 3DS, iPhone 5 και iPad 2)…



(περισσότερες πληροφορίες: http://www.engadget.com/2011/01/27/the-sony-psp2/)